Kävin tänään epävirallisesti vaa'alla, kun heräsin ja olo tuntui taas niin tunkkaiselta ja turvonneelta. Ja ei mikään ihme, vaaka näytti lukemia 69,7! Eli olen lihonnut kilon torstaisesta. EI HYVÄ. Nämä viikonloput ovat mulle niin tajuttoman vaikeita. En tajua, miten aina lankean kaikkeen...

Tässä syntilistani: (perjantai) 8 palaa omar maitosuklaata, 3 margarita drinkkiä

(lauantai) n. 50 g sirkusaakkoset karkkeja, 8 palaa omar maitosuklaata, 1 margarita drinkki, 1 tölkki vadelma lonkeroa, ½ tölkkiä light ananas siideriä (tässä vaiheessa alkoi tuntumaan, että olen mässännyt liikaa ja eikä mennyt enää alas loput tölkistä, mutta eihän se enää mitään auttanut...)

Syödessäni ja juodessani edellä mainittuja herkkuja ei tuntunut tuo paljolta mitään, (Sanoinkin miehelleni, että me ei ollakaan tänä viikonloppuna paljon mässätty, mikä onkin sinänsä totta, kun huomioidaan se, mitä aiemmin on tullut syötyä ja juotuakin), mutta noin luettaessa ja kirjoittaessa todellisuus kyllä iskee silmään! En tiedä, miten selviän siis tulevista viikonlopuista. Lujalla tahdonvoimalla ja itsekurilla? No sitähän mulla ei ole, se on tullut jo todistettua, mutta pakko se on nyt vaan jostain kaivaa esiin. Tiedän, että tulevat viikonloput ovat jo sinällänsäkin vaikeimpia, sillä mulla alkaa taas huomenna opiskelu ja viimeinen vuosi. Se tietää taas sitä, että edessä on se ihana, paljon puhuttu ja pelätty lopputyö.  Aina viikonloppuisin olen sallinut itselleni herkut, sillä täytyyhän itseänsä hemmotella raskaan kouluviikon jälkeen. Mutta nyt, se ei käy milläänsäkään. Tai sitten mun täytyy taas jekuttaa itseäni ja keksiä itselleni uudet herkut viikonloppuihin. Porkkanatikut? Niin, siinähän se ratkaisu, mutta aah, miltä ne maistuvatkaan. En viitsi tänne kirjoittaa, onhan tämä julkinen blogi.

Niin, mutta miten siis selvitä huomisesta punnituksesta ehjin nahoin? Ei kai mitenkään, mutta jottei paino enää yhtään lisääntyisi ja saisin sitä edes muutamalla sadalla grammalla pudotettua, täytyy minun juoda paljon, paljon (ja vielä kerran paino sanalla paljon) vettä ja syödä tänään kevyesti. Ei enää yhtään karamellia eikä suklaata suuhunsa. Ei vaikka ne kuinka houkuttelesivatkin. Pitää vain muistaa se 20 kiloa laihempi minä ja saada se tahdonvoima jostain liikkeelle.