Mulla on ollut aina ollut enemmän tai vähemmän ongelmia painoni suhteen. Olen tosi lyhyt, 157 cm, joten tämänhetkinen painonikin on todella iso pituuteeni nähden. Jotain olis pakko tehdä...

Olen ollut nyt lähemmäs kymmenen vuotta mieheni kanssa ja sen aikana mulle on kertynyt lähemmäs parikymmentä kiloa lisää painoa ja nyt muutamassa vuodessa, kun olemme asuneet yhdessä painoa on tullut lisää niistä 20 kilosta kymmenen. Enää ei saa tulla lisää yhtään! Verensokerikin jo antaa kuulla itsestään, joten terveydenkin takia pitää ottaa itseänsä niskasta kiinni.

Olen aloittanut laihdutuskuureja ties kuinka monta (en enää pysy itsekään perässä), mutta aina ne ovat loppuneet kestettyään korkeintaan sen 2 viikkoa. Nyt en enää puhu laihdutuksesta, vaan elämäntaparemontista. En ota turhia paineita, vaan aloitan pikkuhiljaa, enkä välitä repsahduksista vaan jatkan eteenpäin tasaiseen tahtiin. Repsahdukset ovatkin olleet se kompastuskivi. Kun olen antanut itselleni yhden kerran repsahtaa, tulee toivottomuus ja antaa taas kaiken repsahtaa.

Mutta nyt innolla kohti uutta minää ja syksyä!